le Jacquesman parmi les autres

"Reality is we don't live in the best of all possible worlds"

Naam:
Locatie: Belgium

donderdag, mei 05, 2005

Les résultats

Ziezo, het is geweten en bevestigd: Mechelen is de blog-hoofdstad van Vlaanderen. Een nek-aan-nekrace met Merelbeke weliswaar. Het moet een klap in het gezicht zijn van hen die meer stroomopwaarts de Dijle wonen, en omwille van de nabijheid van een 'universiteit' het culturele middenveld als het hunne beschouwen, dat hun stad op een beschamende nul stemmen is blijven steken.
Gisterenavond, na het wegtrekken van de ziekte, toevallig nog langs deze plaats gereden, en het deed me pijn om te zien hoe deze eens zo levenslustige provinciestad meer en meer verwordt tot een troosteloze getto, waar wetteloosheid de plaats van charme heeft ingenomen, en waar je uit angst om geflitst te worden geen scheet meer durft laten, en waar ze nu blijkbaar ook Volvo's omtoveren tot een kampvuur om...tja, waarom eigenlijk?
Maar men laaft er nog steeds de dorstigen, en ik was een van hen.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Leuven, ooit verbleef ik er ook maar dat is al lang gelden. Ha, een mooie tijd, mooie tijd, weet je nog, jij en ik en zij op het feestje, ik was er, jij was er, ah mooie tijd, mooie tijd...

12:08 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind persoonlijk Mechelen ook niet de meest bruisende stad van Vlaanderen. Heb jaren in Onze Lieve Vrouw Waver gewoond en als Nederlander had ik bij Mechelen toch het idee: Rotterdam van Belgie.

10:51 a.m.  

Een reactie posten

<< Home