le Jacquesman parmi les autres

"Reality is we don't live in the best of all possible worlds"

Naam:
Locatie: Belgium

vrijdag, februari 10, 2006

Knal-pot

Woensdagavond was ik met mijn Ferrari Punto aan het scheuren over de wegen van het mistroostige Putte, het dorp met de voor onze Franssprekende landgenoten verfoeilijke naam. Plots hoor ik het geronk en gebrul van een rasecht racemachien, een geluid als tijgerbalsem voor uw oren. Zat er een echte Ferrari in mijn hol? Was ik op een trekker-trek festiviteit terechtgekomen? Francorchamps, Ecclestone, Marshallplan voor de walen? Nee, niets van dat, een wonder was geschied want de 44 pK bleek zich te hebben vermenigvuldigd.
Gezwind en met goed gemoed wou ik dan ook gebruik maken van deze onverwachte meevaller, en begon aan een inhaalmanouevre van het busje van de melkboer dat voor mij reed. Trouwens een vreemd uur om nog 'melk rond te dragen' hm, hm, asjetmijvraagt. Het engelengezang dat de Putse heide vulde toen ik het toerental de hoogte injoeg, werd echter abrupt doorbroken door een hels gekletter en geklangel. De arme melkboer moet zich boter geschrokken hebben.
Het bleek dat onze-lieven-heer weer de flauwe plezante had uitgehangen, en mij goed bij mijn sjokkedazen had toen de knalpot van mijn Ferrari Punto tegen de grond keilde. De jongedame naast mij sprong van 't verschieten op mijn schoot, en ik bezweer je, het is niet makkelijk om dan die losgeslagen mustang (mijn auto) nog tot bedaren en stilstand te brengen.
Om het verhaal kort te maken: een grol van 329 euro, maar wel een knalpot rijker !

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Proficiat!

9:33 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Autogewijs wil het niet steeds vlotten, heb ik de indruk. Een autoped kan hier een oplossing bieden.

wat denk je: http://shop.speelgoedinternational.nl/catalog/product_info.php?cPath=43&products_id=861&osCsid=81cc8359e17c0e0e0ea1cb2331a2e1ae

1:52 p.m.  

Een reactie posten

<< Home